Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD46,32
%0.06
EURO53,91
%0.21
BIST14.425,90
%-0.46
Petrol79,72
%0.96
GR. ALTIN6.453,04
%0.1
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Enerji altyapısına 80 milyar dolarlık yatırım geliyor

Enerji altyapısına 80 milyar dolarlık yatırım geliyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm sürecinde iletim ve dağıtım altyapısını güçlendirmek amacıyla büyük ölçekli bir yatırım programı yürütüldüğünü duyurdu. Buna göre 2035 yılına kadar enerji...

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşüm sürecinde iletim ve dağıtım altyapısını güçlendirmek amacıyla büyük ölçekli bir yatırım programı yürütüldüğünü duyurdu. Buna göre 2035 yılına kadar enerji şebekelerinin dayanıklılığını artırmak için toplam 80 milyar dolarlık yatırım planlandı.

Türkiye’nin enerji dönüşüm vizyonu Londra’da anlatıldı

Bayraktar, Murat Kurum ile birlikte Londra’da Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından, Bloomberg katkılarıyla düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’na katıldıklarını belirtti. Küresel enerji piyasalarının krizler ve belirsizliklerle karşı karşıya olduğu bir dönemde Türkiye’nin enerji dönüşüm stratejisini ve uzun vadeli hedeflerini uluslararası yatırımcılara aktardıklarını ifade eden Bayraktar, artan nüfus ve sanayileşmeyle birlikte yükselen enerji talebini karşılarken arz güvenliğini korumayı hedeflediklerini vurguladı.

Hedef: 120 gigavat yenilenebilir enerji kapasitesi

Elektrifikasyon temelli enerji stratejisi kapsamında Türkiye’nin rüzgar ve güneş enerjisindeki kurulu gücünü 2035 yılına kadar 120 gigavata çıkarmayı hedeflediğini açıkladı.

“Artan nüfusumuz ve hızla kalkınan sanayimizle büyüyen enerji talebimizi karşılarken tedarik güvenliğini sağlama, dışa bağımlılığı azaltma ve 2053 net sıfır emisyon hedefimize ulaşma yolunda hem ülkemizin hem de bölgemizin enerji arz güvenliğinin teminatı olmaya devam ediyoruz.”

Deniz üstü rüzgar enerjisi ihalesi planı

Bayraktar ayrıca, bu yıl Türkiye’nin ilk deniz üstü (offshore) rüzgar enerjisi ihalesinin gerçekleştirilmesinin planlandığını duyurdu.

Nükleer enerjide yeni dönem

Türkiye’nin karbon nötr ekonomi hedeflerinde nükleer enerjinin önemli bir yere sahip olduğunu belirten Bayraktar, mevcut projelerin yanı sıra yeni yatırımların da gündemde olduğunu kaydetti. Bayraktar, “Karbon nötr bir ekonomi için vazgeçilmez gördüğümüz nükleer enerjide ise Akkuyu, Sinop ve Trakya projelerimizin yanı sıra küçük modüler reaktörleri de enerji portföyümüze eklemeyi hedefliyoruz” dedi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, “Enerji dönüşümümüzün omurgasını oluşturacak daha dirençli ve modern bir şebeke için 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz” dedi.

Enerji altyapısına 80 milyar dolarlık yatırım geliyor
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Bursa Kulisx ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

KAI ile Sohbet Et

Bursa Kulis ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı

Yapay zeka yanlış bilgi üretebilir

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com