Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşüm sürecinde iletim ve dağıtım altyapısını güçlendirmek amacıyla büyük ölçekli bir yatırım programı yürütüldüğünü duyurdu. Buna göre 2035 yılına kadar enerji şebekelerinin dayanıklılığını artırmak için toplam 80 milyar dolarlık yatırım planlandı.
Türkiye’nin enerji dönüşüm vizyonu Londra’da anlatıldı
Bayraktar, Murat Kurum ile birlikte Londra’da Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından, Bloomberg katkılarıyla düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’na katıldıklarını belirtti. Küresel enerji piyasalarının krizler ve belirsizliklerle karşı karşıya olduğu bir dönemde Türkiye’nin enerji dönüşüm stratejisini ve uzun vadeli hedeflerini uluslararası yatırımcılara aktardıklarını ifade eden Bayraktar, artan nüfus ve sanayileşmeyle birlikte yükselen enerji talebini karşılarken arz güvenliğini korumayı hedeflediklerini vurguladı.
Hedef: 120 gigavat yenilenebilir enerji kapasitesi
Elektrifikasyon temelli enerji stratejisi kapsamında Türkiye’nin rüzgar ve güneş enerjisindeki kurulu gücünü 2035 yılına kadar 120 gigavata çıkarmayı hedeflediğini açıkladı.
“Artan nüfusumuz ve hızla kalkınan sanayimizle büyüyen enerji talebimizi karşılarken tedarik güvenliğini sağlama, dışa bağımlılığı azaltma ve 2053 net sıfır emisyon hedefimize ulaşma yolunda hem ülkemizin hem de bölgemizin enerji arz güvenliğinin teminatı olmaya devam ediyoruz.”
Deniz üstü rüzgar enerjisi ihalesi planı
Bayraktar ayrıca, bu yıl Türkiye’nin ilk deniz üstü (offshore) rüzgar enerjisi ihalesinin gerçekleştirilmesinin planlandığını duyurdu.
Nükleer enerjide yeni dönem
Türkiye’nin karbon nötr ekonomi hedeflerinde nükleer enerjinin önemli bir yere sahip olduğunu belirten Bayraktar, mevcut projelerin yanı sıra yeni yatırımların da gündemde olduğunu kaydetti. Bayraktar, “Karbon nötr bir ekonomi için vazgeçilmez gördüğümüz nükleer enerjide ise Akkuyu, Sinop ve Trakya projelerimizin yanı sıra küçük modüler reaktörleri de enerji portföyümüze eklemeyi hedefliyoruz” dedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, “Enerji dönüşümümüzün omurgasını oluşturacak daha dirençli ve modern bir şebeke için 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz” dedi.


