Hasat dönemine yönelik hububat alımlarının ülke genelinde aralıksız sürdüğü bilgisi, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı tarafından paylaşıldı. Yumaklı, TMO’nun çiftçilerin ürünlerini sorunsuz teslim edebilmesi için tüm hazırlıkların tamamlandığını ifade ederken, şu anda Türkiye genelinde 211 noktada yürütülen alımların hasat yoğunluğunun artmasıyla yaklaşık 600 noktaya çıkacağını belirtti.
Alımlarda ilerleme ve ödemeler
Yumaklı, TMO’nun kendisine teslim edilen ürünlerin tamamını almaya devam edeceğini vurguladı; ürün bedellerinin teslim tarihinden itibaren 21’inci günden itibaren üreticilerin hesaplarına yatırılacağını kaydetti. Bakan açıklamasında, “Çiftçimizin emeğini ve alın terini korumaya devam edeceğiz” ifadelerine de yer verdi. Ayrıca TMO’nun alım kampanyasının hasat sezonu boyunca devam edeceği öğrenildi.
2026 hububat alım kampanyasında ilk ödemeler
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) 2026 yılı hububat alım kampanyasında ilk ödemelerin bugün itibarıyla üreticilerin hesaplarına aktarılmaya başlandığını duyurdu.
CATEGORY: ekonomi


