Olay, önceki gün Reyhanlı ilçesinde gerçekleşti. Durakta tekerlekli sandalyesiyle özel halk otobüsüne binmek isteyen ortopedik engelli Salih Kara, şoförden engelli rampasını açmasını talep etti. Ancak şoför, yanında refakatçi olmadığı sürece yardımcı olamayacağını ifade etti. Kara, şoförle yaşadığı tartışmayı cep telefonu kameralarıyla kaydetti. Şoförün, “Niye afra tavra yapıyorsun? Ben senin hizmetçin miyim ya niye telefonla çekiyorsun? Refakatçi gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz” sözleri kayıtlara geçti. Engelli yolcu, tartışmadan sonra bölgeden ayrılarak bu görüntüleri sanal medyada paylaştı. Çok sayıda online kullanıcı, şoföre tepki gösterdi.
Görüntülerin yayılmasının ardından Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, sanal medya hesabından yaptığı paylaşımla şu ifadeleri kullandı: “Evet, biz bu halkın hizmetçisiyiz. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür dilerim. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok” Ayrıca paylaşımında, halka yönelik saygısız davranışların cezasız kalmayacağını belirterek olayla ilgili idari ve yasal sürecin başlatıldığını duyurdu.
“TAZMİNAT DAVASI AÇACAĞIM, KAZANIRSAM BAĞIŞLAYACAĞIM”
3 çocuk babası Salih Kara (37), yüzde 87 ağır engelli olduğunu söyledi. Olay günü hastaneden döndüğünü belirten Kara, “İlçede bugüne kadar hiçbir şoförle sorun yaşamamıştım ancak dün bu olayı yaşadım. Kaptandan rampayı açmasını rica ettiğimde refakatçi istedi, açamayacağını söyledi. Yanımda kimse olmadığını söylediğimde yine alamayacağını söyledi. Benimle tehditkar üslupla konuştu. Video çekmeseydim belki beni darbedecekti. Türkiye Cumhuriyeti’ne bağlı bir ilçe Reyhanlı. Burada kanunlar farklı mı işliyor? Konunun takipçisi olup, avukata vekalet verdikten sonra tazminat davası açacağım. Olur ki davayı kazanırsam, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne bağışlayacağım. Benim en çok zoruma giden, beni en derinden yaralayan şey ise çektiğim videoyu eşim küçük kızımın yanında açıp izledi. Kızım çok üzüldü ve bu beni çok yaraladı” dedi.
Hat sahibi cezalandırıldı
Hatay Büyükşehir Belediyesi, engelli rampasını açmadığı, vatandaşa kaba davrandığı ve güzergahta belirtilen kuralları ihlal ettiği tespit edilen toplu ulaşım hattı sahibine toplamda 3 ayrı maddeden para cezası yazıldığını açıkladı.
Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde meydana gelen olayda özel halk otobüsüne binmek isteyen tekerlekli sandalyeli engelli Salih Kara, şoförden engelli rampasını açmasını istedi. Yanında refakatçisi olmadığı gerekçesiyle rampayı açmayan şoför, tartışmada, “Ben senin hizmetçin miyim” dedi. Ortopedik engelli Kara, tartışmayı cep telefonu görüntüleyip sanal medyada paylaştı. Görüntülerin yayılması üzerine Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk açıklama yaparken hat sahibi cezasız kalmadı. İşte detaylar…
Sonuç
Olayla ilgili kamuoyunda artan tepkiler sonucunda Hatay Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşım hattı sahibine üç ayrı maddeden para cezası uyguladığını bildirdi. Bu gelişmelerle birlikte, engelli hizmetlerinin korunması ve saygılı iletişimin önemi bir kez daha vurgulanmış oldu.


