Kasım’dan Mutabakat Zaptı açıklaması
Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, Aşure Günü vesilesiyle yaptığı konuşmada Mutabakat Zaptı’yla ilgili görüşlerini paylaştı ve bu belgenin ABD ile İsrail’in yenilgisinin resmen ilanı olduğunu belirtti. Kasım, Hizbullah’ın Lübnan hükümetinin yanında yer alacağını ifade ederek, düşmana karşı safları birleştirme çağrısında bulundu.
Giriş Tarihi: 26 Haziran 2026 12:39
İsrail ve Lübnan’a ilişkin vurgu
“İSRAİL, LÜBNAN’I İLHAK VE İŞGAL ETMEK İSTEDİĞİ İÇİN BURADA BULUNUYOR”
Kasım, İran ve ABD arasında imzalanan Mutabakat Zaptı’na değinirken, “İran direnç göstermeyi başardı ve bu Mutabakat Zaptı’nı imzaladı. Bu belge, ABD ile İsrail’in yenilgisinin resmi ilanıdır” ifadelerini kullandı.
“MUTABAKAT ZAPTI, ABD VE İSRAİL’İN YENİLGİSİNİN RESMİ ILANIDIR”
Lübnan yönetiminin, Lübnan halkının yarısını karşısına almayı göze alamayacağını belirten Kasım, “İsrail-AND projesini bozduk ve yeni bir aşamaya girdik” ifadelerini kullandı. Ayrıca, Lübnan hükümetinin ülkenin egemenliğini koruma yönünde adım atması halinde Hizbullah’ın hükümetin yanında yer alacağını söyleyerek, “Düşmana karşı safları birleştirin, ABD ve İsrail’in dayatmalarını ve çıkarlarını uygulamayı bırakın” dedi.
Kasım, Hizbullah’ın bu süreçte itidalli bir tavır izlediğini fakat bunun zayıflık değil bir stratejinin parçası olduğunu belirtti ve şunu ekledi: “Zafere giden yol dayanıklı olmaktan geçer. Sabır geleceği inşa eder, dengeleri değiştirir ve zalimin tahakkümünü yıkar.”
Litani Nehri’nin kuzeyinde silahsızlanmaya karşı olduklarını vurgulayan Kasım, “Silah meselesi, İsrail’in tamamen ve şartsız şekilde çekilmesinden sonra Lübnan içinde ele alınacak. Bizi ortadan kaldırmayı amaçlayan bu saldırıyı durdurduk. Direniş, İsrail işgalinin bir sonucudur” dedi.


