Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Lefkoşa
Gazimağusa
Girne
Güzelyurt
İskele
Pristina
USD46,52
%0.02
EURO52,92
%0.11
BIST14.511,15
%1.26
Petrol73,10
%-1.04
GR. ALTIN5.964,51
%-0.26
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Bakan Yumaklı açıkladı: B Reçete dönemi başlıyor, 1 Temmuz’da uygulanacak

Bakan Yumaklı açıkladı: B Reçete dönemi başlıyor, 1 Temmuz’da uygulanacak

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin B reçete çerçevesinde izlenebilirliğini sağlayan sistemi görüşmek üzere online gerçekleşen toplantıda 81 ilin tarım ve orman müdürlerine video konferans yoluyla hitap...

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin B reçete çerçevesinde izlenebilirliğini sağlayan sistemi görüşmek üzere online gerçekleşen toplantıda 81 ilin tarım ve orman müdürlerine video konferans yoluyla hitap etti.

Bitkisel üretimin hem çevre hem de insan sağlığı açısından sürdürülebilir olması ve pestisit kaynaklı risklerin azaltılması amacıyla bitki koruma ürünlerinin B reçete üzerinden izlenmesini öngören sistemi hayata geçirdiklerini vurgulayan Yumaklı, “Bu sistemde sadece bitkisel üretim yapan üreticiler bitki koruma ürününe erişebilecekler ve sadece üretim yapılan alan için satış ve kullanım mümkün olacak ve önerilen doz kadar zirai ilaç alınabilecek” dedi.

Pilot uygulama ve 81 ilde eş zamanlı başlama

Bakan Yumaklı, B reçete sisteminin Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli’nde 12 Ocak itibarıyla pilot olarak uygulanmaya başladığını hatırlatarak şu değerlendirmelerde bulundu:

“1 Temmuz itibarıyla da inşallah 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacak. Dolayısıyla burada bu kararlılığımızı, bu irademizi özellikle altını çizerek ifade etmek istiyorum. Ocak ayından bugüne kadar hakikaten çok yoğun bir şekilde çalıştık. Hızlıca müdahil olunabilir, düzeltilebilir, revize edilebilir ya da geliştirilebilir bir şekilde sistem dizayn edilmiş durumda.”

Bakan Yumaklı, kendilerinin de birer tüketici olduğunu, aynı gıdaları tükettiklerini belirterek bunun sadece bir iş olarak görülmemesi gerektiğini söyledi: “Bu bir devrim. Bu Türkiye’de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem.”

Dezenformasyon ve provokasyonlara geçit yok

Uygulamanın tüm Türkiye genelinde yaygınlaştırılmasıyla haksız kazanç elde etmek isteyen ya da sistemden zarar gören bazı kesimlerin olabileceğine dikkat çeken Yumaklı, sözlerini şöyle sürdürdü:

“En başından beri hangi konu olursa olsun tek bir şey söyledim. Ben vatandaşımızın sağlığından, sağlıklı gıdasından, güvenilir gıdasından sorumlu bir Bakanlığın en üstteki temsilcisi olarak bütün arkadaşlarımın bu konudaki gayretlerine, çabalarına, hedeflerine kefilim. Herhangi bir konuyu dikte ettirmeye çalışan ya da sistemi etkisiz ve işlevsiz hale getirmeye çalışan da olabilecektir. Bu yaptıklarıyla alakalı sorumluluk sahibi olan ve birinci seviyede bu ülkenin her noktasındaki vatandaşın güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlama hedefinde, amacında ve görevinde olan bir Bakanlık olarak bunlara hiçbir zaman için prim vermeyeceğiz. Dolayısıyla bu dezenformasyonlar olacaktır. Bu provokasyonlar olacaktır ancak doğru iletişim kurarak ve anlatmaktan bıkmayarak bu Bakanlığın, konusunda gerçekten uzman ve yaptığı son derece kıymetli çalışanları olarak da hiç bıkmadan, usanmadan bilgilendirmelerimize devam edeceğiz.”

Kesintisiz erişim ve sıkı denetim

Bakan Yumaklı, sistemin kesintisiz çalışması ve mağduriyetlerin önlenmesi için her türlü önlemin alınması, bilgilendirmenin yapılması, gerekli kayıtların tutularak güncellemelerin gerçekleştirilmesi konusunda il müdürlerine talimat verdi. Vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasından sorumlu bir Bakanlık olduklarını vurgulayarak şunları kaydetti:

“Şu anda aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlandı. Bu herhangi bir uygulama değil. Bu hepinizin, yani bugün itibarıyla bu sistemin uygulanması açısından destek verecek, bunları hayata geçirecek sizler tarafından ülkemizin bu manadaki hedefine atılmış bir imza olacak inşallah. Dediğim gibi bu bir devrimdir. Gerçekten tarımsal üretim konusu belli çerçevelerin içerisine sokulabilecek bir şey değil ancak iklim değişikliği de dahil olmak üzere zararlıların artması, hastalıkların farklı farklı yöntemlerle önümüze gelmesi çok daha dinamik, çok daha hızlı, çok daha hassasiyet gösterilmesi gereken bir durum haline gelmiş vaziyette. Bizler de bunun için çabalıyoruz, gayret ediyoruz.”

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünleri için B reçete sisteminin 1 Temmuz’dan itibaren Türkiye genelinde eş zamanlı olarak uygulanmaya başlayacağını belirterek, “Aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlıyor” ifadelerini kullandı.

Bakan Yumaklı açıkladı: B Reçete dönemi başlıyor, 1 Temmuz’da uygulanacak
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Bursa Kulisx ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

KAI ile Sohbet Et

Bursa Kulis ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı

Yapay zeka yanlış bilgi üretebilir

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com