Amasya’da kötü koku ihbarı üzerine Bahçeleriçi Mahallesi Sebil Sokak’taki apartmanın giriş katındaki daireye, sağlık, polis, Amasya Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ile Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri sevk edildi.
İnceleme ve Bulgular
Ekiplerin yaptığı incelemede, evde uzun süredir biriktirilen evsel atıklar ile kullanılmayan eşyalar nedeniyle sağlıksız yaşam koşullarının ortaya çıktığı belirlendi. Çöp yığınlarının çevre ve halk sağlığı açısından risk oluşturduğu tespit edildi.
Yasal Süreç ve Temizlik Çalışması
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararı doğrultusunda gerekli yasal işlemler başlatılırken, belediye ekipleri güvenlik önlemleri altında evde temizlik çalışması gerçekleştirdi.
Çıkarılan Atıklar ve Taşıma
Evde biriken yaklaşık 1 ton çöp, kullanılamaz eşya ve çeşitli atık malzeme kontrollü şekilde dışarıya çıkarılıp, hidrolik sıkıştırmalı çöp araçlarıyla götürüldü.


