İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ile varılan mutabakat zaptının uygulanmasının bölgesel sorunları hafifletebileceğini belirtirken, Türkiye, Pakistan, Katar ve Suudi Arabistan gibi bölge ülkeleriyle ilişkileri daha da derinleştirmeyi öncelik haline getirdiklerini ifade etti.
Giriş Tarihi: 23 Haziran 2026 11:25
Pezeşkiyan’ın açıklaması ve ziyaretin amacı
İran devlet televizyonunun haberine göre Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, ABD ile müzakere sürecinin arabulucusu Pakistan’ın Başbakanı Şahbaz Şerif ve Genelkurmay Başkanı Mareşal Asim Munir’in daveti üzerine Pakistan’a gitti.
Pakistan’a hareketinden önce açıklamalarda bulunan Pezeşkiyan, Pakistanlı yetkililerin ABD ile diplomasi sürecinde önemli rol oynadığını belirterek, “Bugün başlayan bu gezi, Pakistan hükümetinin desteğini takdir etmenin yanı sıra, mutabakat zaptının tüm maddelerinin uluslararası hukuk çerçevesinde ve İran halkının hak ve özgürlükleri çerçevesinde uygulanmasını ve imzalananların tam olarak işler hale gelmesini gerektiren bir yolu izlemeyi amaçlamaktadır.” diye konuştu.
BÖLGESEL İSTİKRAR VE GÜVENLİĞİN GÜÇLENDİRİLMESİNİN YOLU DA AÇILACAKTIR
ABD ile imzalanan mutabakatın eksiksiz uygulanmasını istediklerini belirten Pezeşkiyan, “Bu mutabakat zaptının uygulanmasıyla bölgedeki birçok sorun azalabilir. Siyonist rejimin (İsrail), İslam ülkelerine karşı haksız savaşları ve saldırganlıkları devam ederken bölgesel istikrar ve güvenliğin güçlendirilmesinin yolu da açılacaktır.” dedi.
Pakistan ziyaretinde ticaret, ekonomi, kültür, güvenlik, askeri alanların yanı sıra barış ve güvenlik konularında ortak görüşmeler ve istişareler yapacaklarını aktaran Pezeşkiyan, “İran ile Pakistan ve Türkiye, Katar, Suudi Arabistan ve bölgedeki diğer ülkeler dahil, İslam ülkeleriyle daha da genişleyen ilişkiler, Devrim Rehberi’nin (İran lideri Mücteba Hamaney) vurguladığı yaklaşıma uygun olarak sürdürülmekte ve hükümetin gündeminde öncelikli bir konudur.” ifadelerini kullandı.


